راهکارهای مقابله با استرس
تاریخ : یک شنبه 9 / 4برچسب:,
نویسنده : هادی

1 ــ شناسایی عوامل استرس و از میان برداشتن آن, پذیرفتن مشکلات, آنچنانکه هستند و سازگاری یافتن با مسائلی که قدرت تغییر دادن آنها را نداریم.

2 ــ کسب اطلاعات دقیق تر از وقایع اطراف.

3 ــ اطمینان از سلامت روحی و جسمی با مراجعه به افراد متخصص (گتهی گاهی پرکاری یا کم کاری غدد, کم بود یکی از عناصر و املاح بدن استرس را تشدید می کند).

4 ــ لزوم برنامه ریزی درسی و کارهای فردی و اجتماعی, شب ها زودتر به رختخواب رفتن, صبح ها زودتر از خواب بیدار شدن و خواب کافی و به اندازه.

5 ــ گنجاندن نرمش و ورزش در برنامه روزانه, انجام ورزش های ضد استرس و آرامبخش مانند یوگا, قدم زدن در محیط های آرام, فریاد کشیدن در کوه, بازی و تفریحات سالم, حمام به موقع, تنفس عمیق و انبساط عضلانی, خوردن غذا با آرامش و به مقدار کافی.

6 ــ پیشقدم شدن در کمک به دیگران, مثبت اندیشی و فکر کردن به زیبایی ها و خوبی ها, گوش دادن به موسیقی ملایم و آرام بخش (به خصوص بدون کلام).

7 ــ "نه" گفتن در مقابل خواسته های نابجای دیگران.

8 ــ عدم تکیه بر اخبار نا خوشایند.

9 ــ  پرهیز از مصرف تنباکو و سیگار, خودداری از مصرف داروهای محرک جهت بیدار ماندن در شب های امتحان و … (این مواد ابتدا تسکین موقت ایجاد می کنند و به مرور تعادل بدن را به هم زده و زمینه بروز استرس را فراهم می کنند).

10 ــ صحبت کردن با دیگران در مورد مشکلات (با یک فرد که محرم اسرار شماست یا یک مشاور).

اگر با رعایت موارد فوق, استرس کنترل نشد و موجب اختلال هایی شد باید حتما با متخصص روان شناس یا روانپزشک مشورت کرد.




:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->
به وبلاگ من خوش آمدید ، امیدوارم از مطالبی که براتون میذارم خوشتون بیاد و ازشون در تمامی مراحل زندگیتون استفاده کنید تا بتونم سهم هرچند خیلی کوچکی در موفقیت ایرنیان عزیزی که این وبلاگ رو میخونن داشته باشم. ممنون

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 263
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 263
بازدید ماه : 743
بازدید کل : 121685
تعداد مطالب : 226
تعداد نظرات : 62
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرواز به سوی شادی و موفقیت و آدرس moafagh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.